Reklama na Facebooku to jedna z najskuteczniejszych form reklamowania się w social mediach i sieci. Swoją skuteczność portal ten zawdzięcza wielu elementom, które złożone razem dają ogromne możliwości reklamowe. Promocja poprzez ten portal posiada również wiele korzyści i jest udostępniona dla wszystkich osób — nawet prywatnych. Dużym plusem jest również możliwość uruchomienia swojej własnej kampanii internetowej w 15 minut i wyemitowanie reklam użytkownikom Facebooka w ciągu kwadransu. Poniżej prezentujemy powody, dlaczego reklama na Facebooku jest tak skuteczna oraz dlaczego warto korzystać z tego kanału społecznościowego i emitować na nim reklamy.

Targetowanie — określanie grupy docelowej

Pierwszym powodem skuteczności reklamy na Facebooku jest targetowanie, czyli określanie grupy docelowej odbiorców. To zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów reklamy w social mediach czy sieci. Tworząc reklamę na Facebooku, otrzymujemy możliwość określenia grupy osób, do której trafi reklama. Zostanie ona wyświetlona tylko im, a my przy pomocy licznych parametrów możemy określić, jakie osoby zobaczą nasz spot, post czy grafikę. Targetowanie na Facebooku jest darmowe — nie wymaga dodatkowych opłat oraz możemy wykonać je prosto i samodzielnie. Do dyspozycji otrzymujemy kilkaset parametrów, z których możemy skorzystać. Podstawowymi są wiek, płeć, lokalizacja, język czy sytuacja etniczna. Do bardziej szczegółowych należy sytuacja zawodowa, zainteresowania, wykształcenie czy aktywność na portalu. Przy wyborze grupy docelowej możemy również wybierać osoby, które interesowały się danymi stronami na portalu lub zachowywały się w konkretny sposób. Duża ilość parametrów pozwala dokładnie określić — do kogo ma trafić reklama. Tym samym wydajemy efektywnie budżet, gdy użytkujemy go jedynie na osoby, które z dużym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt.

Dzięki targetowaniu możemy zatem wyemitować reklamę lokalnej — grupie sąsiadów czy osób z danego miasta, globalnie — różnym osobom na całym świecie czy wybrać idealny profil klienta, który interesuje się daną tematyką, zachowuje się w dany sposób i z największym prawdopodobieństwem zakupi nasz produkt. Zawężając grupę docelową i podając wiele danych, możemy poszukiwać konkretnych osób chcących kupić konkretne przedmioty, a rozszerzając target, możemy wchodzić na nowe rynki i reklamować się różnym osobom.

Zasięg reklamy

Bardzo ważnym plusem i powodem, dla którego warto korzystać z reklamy na Facebooku, jest zasięg reklamy. Jest to największy na świecie portal społecznościowy. Posiada on wiele milionów użytkowników na całym świecie, dlatego z łatwością możemy trafić do dowolnych osób, w dowolnej lokalizacji, którzy prezentują różne cechy i parametry targetowania. To bardzo duży plus, dzięki któremu nawet określając bardzo dokładnie grupę domową, w dalszym ciągu mamy możliwość wyemitowania reklamy sporej grupie osób — z czym mogłyby być problemy np. inne portale. Bardzo duża i praktycznie nieskończona grupa osób, którym możemy się zaprezentować, jest niezwykle przydatna i pozwala pozyskiwać regularnie nowych klientów dla naszej marki bez większych problemów. Zasięg reklamy doskonale przyczynia się do promowania marki i jest szczególnie przydatny na początku naszej drogi biznesowej, kiedy chcemy zareklamować się wielu takim samym osobom szukającym danego produktu. Z zasięgu reklamy na FB korzystaj również największe marki takie jak KFC, aby przyciągać nowe grupy odbiorców.

Zwiększanie popularności i świadomości marki czy poszukiwanie klientów? Cel Kampanii

Reklama na Facebooku jest również skuteczna dlatego, że możemy wykorzystać ją do wielu celów. Tworząc kampanię reklamową w Facebook Ads, możemy określić cel naszej reklamy. Do dyspozycji mamy ich ok. kilkunastu a najpopularniejsze to np. zwiększanie świadomości marki, pozyskiwanie klientów czy pozyskiwanie ruchu na swoją stronę internetową. Facebook po wybraniu odpowiedniej opcji udostępnia nam nieco inny proces tworzenia reklamy i wykorzystanie innych elementów. Będzie on również wyświetlał reklamę odpowiednio osobom, które np. chętnie przechodzą na strony zewnętrzne czy oglądają materiały video. Również dzięki wielu ustawieniom targetowania możemy zawężać grupę docelową i pozyskiwać klientów lub ją rozszerzać oraz promować markę w różnych krajach.

Post, grafika a może filmik video?

Reklama na Facebooku jest również skuteczna z powodu różnych form reklamy. Oferuje ona zarówno promowanie postów, materiały video czy publikację zdjęć i grafik. Dzięki tak wielu opcjom do wyboru możemy stworzyć reklamę, która będzie idealnie dostosowana dla naszych odbiorców. Dzięki temu możemy również doskonale przedstawić nasz przedmiot, produkt lub usługę, którą oferujemy. Jeśli sprzedajemy przedmioty estetyczne np. wazony, możemy wykonać kilka zdjęć i dodać je do reklamy. W przypadku gdy sprzedajemy drony, możemy zaprezentować ich umiejętności na odpowiednim filmiku. Chcąc promować naszą markę, możemy tworzyć ciekawe posty, które będą użytkownicy udostępniać i rozpowszechniać wirusowo.

Finanse i koszty kampanii

Bardzo ważnym czynnikiem, który jest również przeważnie decydujący o wyborze FB, są względy finansowe oraz koszty kampanii. Cena i koszt wyświetlenia reklamy jest porównywalny z innymi tego typu portalami lub nawet tańszy. Kampanię reklamową na Facebooku możemy również uruchomić bez dużych środków na start — nawet za kilka, kilkanaście złotych. W tej cenie dotrzemy do kilkuset odbiorców i będziemy mogli reklamować swój mały biznes bez konieczności opłacana agencji reklamowych czy dużych kampanii. Korzystna jest również sama forma rozliczania się. Przeważnie jest to opłata za wyświetlenie reklamy, ale w niektórych sytuacjach np. po wydaniu ok. 10 dolarów i w pewnych “celach kampanii” będziemy mogli w rozliczać się w opcji PPC — Pay per Click, czyli tylko wtedy, jeśli ktoś kliknie w link umieszczony w reklamie czy napisze do nas wiadomość.

Łatwo jest również regulować opłaty za kampanię. Są one wystawiane w formie rachunku pod koniec każdego miesiąca lub gdy kwota przekroczy ok. 80 zł. Możemy wtedy taki rachunek zapłacić np. kartą kredytową lub poprzez serwis PayPal co jest łatwe, szybkie i komfortowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here