Trudno wybrać strój opierając się wyłącznie na suchym opisie i przedstawionych parametrach. Nawet najbardziej kwiecisty tekst nie zastąpi obrazka, dzięki któremu klient może zobaczyć, jak wygląda interesujący go produkt.
Doskonale wiedzą o tym wszyscy właściciele sklepów internetowych, którzy dbają o to, aby w jak najatrakcyjniejszy sposób pokazać posiadany towar. Oczywiście w nadziei, że skłoni to do zakupu sporą grupę klientów.
Bardzo często tego typu zadania spełniają zdjęcia. Powinno być ich co najmniej kilka, tak aby możliwe stało się przedstawienie ubrania z każdej strony. Klient jednak nadal nie wie, jak zachowuje się ono w ruchu. Czy dobrze układa się podczas chodzenia i czy na pewno jest warte zainteresowania.
W tym przypadku znacznie lepiej sprawdzi się tak zwana sesja lookbook, czyli specjalny fashion packshot, który składa się z krótkich materiałów filmowych. Pozwalają one przedstawić odzież na żywej osobie, prezentującej konkretne pozy.
Taki film z łatwością można umieścić w sklepie (np. na karcie produktowej), jak i w mediach społecznościowych. Często stają się one elementem zakrojonych na szeroką skalę działań promocyjnych. Pozwalają one w skuteczny sposób wypromować ofertę i sklep.
Dlaczego warto decydować się na sesje lookbook?
Pod uwagę należy wziąć wszelkie korzyści, jakie zapewnia packshot odzieży. Jak się okazuje, jest ich co najmniej kilka. Poniżej wymieniamy te najważniejsze, które być może zachęcą Cię do postawienia na ten rodzaj promocji.
- Film przedstawia odzież z każdej strony. Pokazuje również, jak prezentuje się na modelce lub modelu, dzięki czemu klient może łatwiej podjąć ostateczną decyzję zakupową.
- Sesje lookbook niczego nie ukrywają, pokazują wszystko tak, jak wygląda naprawdę. To więc dobry sposób, aby budować wiarygodność sklepu.
- Materiały filmowe pozwalają też budować wizerunek firmy. Klienci wiedzą bowiem, że mają do czynienia z poważnym sklepem, który dokłada wielu starań, by właściwie przedstawić produkt i zadbać o kupujących.
- Packshoty odzieżowe to dobry sposób na zmniejszenie liczby zwrotów. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim klienci popełniają mniej błędów zakupowych. Decydują się na te produkty, które rzeczywiście ich interesują.
Nie należy zapominać też o tym, w jaki sposób mogą powstać tego typu filmy. Zamawiający są w stanie wskazać kluczowe elementy, takie jak liczbę ujęć, format, utwór muzyczny, rozdzielczość, tło, a także ewentualne elementy dodatkowe. Dodatkowo rozszerza to możliwości marketingowe.