Innowacyjne modele biznesowe zostały dobrze przyjęte w Polsce. Polacy pokochali usługi abonamentowe, chętnie z nich korzystają jako konsumenci, ale też jako przedsiębiorcy nie unikają wprowadzania tego typu rozwiązania do swojego biznesu. Możliwość skorzystania z subskrypcji pozwoliła wielu osobom na legalne korzystanie z rozrywki, programów komputerowych itd. Wcześniej szerzyło się piractwo, nie każdego było stać na zakup pełnej wersji aplikacji, programu czy gry. W modelu subskrypcyjnym dostęp do legalnych źródeł jest łatwy. Na czym polega subskrypcja?
A zatem – na czym polega subskrypcja?
Zastanawiasz się, jak to działa, na czym polega subskrypcja? Sprzedawanie towarów (najczęściej elektronicznych, ale nie tylko, bo można subskrybować np. urządzenia elektroniczne) w modelu subskrypcyjnym, polega na udostępnianiu/dostarczaniu klientowi produktów w zamian za miesięczną opłatę za wynajem/możliwość korzystania z nich. Odbywa się to na określonych warunkach, a pewność, że klient uiści regularną opłatę, daje podpięcie jego karty do systemu płatności. Dzięki temu należność dla firmy jest pobierana automatycznie. Obecnie możliwość subskrypcji rozwinęła skrzydła i można skorzystać z niej w wielu miejscach, np. na siłowni, decydując się na miesięczny karnet, który jest pewnego rodzaju subskrypcją na wejścia. Zamiast kupować filmów na DVD lub gier komputerowych, z powodzeniem można je taniej subskrybować na odpowiednich platformach. Jak rozwijać biznes, być na czasie i wdrożyć innowacyjne modele biznesowe w swojej firmie?
Innowacyjne modele biznesowe – przedsiębiorco, daj sobie pomóc
Obserwując rozwijające się innowacyjne modele biznesowe, łatwo zauważyć, który z nich wychodzi na prowadzenie. Modele subskrypcyjne, bo o nich mowa, dają możliwość dotarcia do tych klientów, których wcześniej nie było stać na zakup pełnowymiarowego produktu dla siebie, ale mogą to zrobić, korzystając z subskrypcji. Zatem jeśli zastanawiasz się, na czym polega subskrypcja, tak naprawdę z perspektywy przedsiębiorcy, to na zwiększeniu sprzedaży towarów, choć w nieco innym, czasowym wymiarze. Jednak z doświadczenia wiemy, że jak ktoś raz zasubskrybuje dostęp do aplikacji z książkami, platformy muzycznej czy z filmami i serialami, na jednej, określonej czasowo subskrypcji się nie skończy. Chcąc wprowadzić ten model sprzedaży do swojej działalności, możesz skorzystać z pomocy specjalistów, którzy za darmo wdrożą i zintegrują system subskrypcyjny. Zacznij zarabiać więcej na swoich produktach, udostępniając je w subskrypcji.