Nikogo chyba nie trzeba przekonywać do tego, jak ogromny potencjał drzemie w internecie. Doskonale wiedzą o tym biznesmeni, konsumenci, a także artyści, którzy próbują dotrzeć do szerokiego grona zaangażowanych odbiorców.
Stanie się to możliwe tylko poprzez zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe. To od nich zależy, czy dany zespół muzyczny będzie w stanie wyprzedzić konkurencję i zadbać o swój sukces. Jak można się jednak domyślić, nie jest to wcale zadanie proste. Z tego powodu, podczas jego realizacji warto skorzystać z profesjonalnej pomocy.
Ta natomiast udzielana jest przez agregatory treści cyfrowych, czyli podmioty wyspecjalizowane w dystrybucji i reklamowaniu rozmaitej twórczości. Dzięki nim promowanie muzyki może nabrać zupełnie nowego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem nawiązania współpracy z firmami uznanymi, cieszącymi się wieloma dobrymi opiniami wśród swoich klientów.
Czym zajmuje się Digital Distributor?
Warto w tym miejscu podkreślić, że usługi realizowane przez omawiane podmioty mogą być mocno zróżnicowane. Wiele zależy bowiem od potrzeb artystów, jak również potencjału dostarczanych przez nich treści. Z tego powodu dobrze będzie dokładniej przyjrzeć się całej ofercie proponowanej przez agregatory. Z czego może się ona składać?
- Dystrybucja audio i video – mowa tu o dostarczaniu zarówno utworów muzycznych, jak i klipów oraz filmów do różnego rodzaju serwisów, takich jak Spotify, Tidal, YouTube, iTunes czy też Amazon.
- Promocja muzyki – poleca między innymi na zarządzaniu profilami zespołów we wspomnianych serwisach, współpracy z edytorami muzycznymi, stacjami radiowymi i właścicielami playlist w celu optymalnego wypromowania konkretnej twórczości.
- Obsługa audiobooków – digital distributor może zająć również dystrybucją audiobooków. Oczywiście do największych i najważniejszych serwisów, które zbierają wokół siebie ogromną liczbę odbiorców.
- Publishing – czyli współpraca promocji i wykorzystania gotowych utworów w różnych projektach czy też produkcjach. Do tego dochodzi dostarczanie utworów do materiałów reklamowych i telewizyjnych.
Ogromne znaczenie mogą mieć ponadto konsultacje muzyczne oraz wszelkie wsparcie z zakresu promocji i dystrybucji. Jak więc widać, agregatory treści cyfrowych są w stanie zapewnić usługi o charakterze kompleksowym. Dzięki nim artyści mają znacznie większe szanse, by zaistnieć na rynku. Bez względu na to, jaką dokładnie twórczość wykonują i do kogo chcą finalnie dotrzeć.