Co to jest reklama display?

Reklama display, znana również jako bannerowa, to jedna z najpopularniejszych form internetowej reklamy. Możemy ją spotkać na różnych stronach internetowych w postaci graficznej lub multimedialnej.

Jak działa reklama display?

Aby zrozumieć, jak działają tego rodzaju reklamy, warto poznać kilka podstawowych pojęć:

Bannery

Bannery są głównym nośnikiem treści promocyjnych w ramach kampanii reklamowych. Mogą mieć różne rozmiary i kształty oraz zawierać teksty, obrazy czy animacje. Będą one wyświetlane na stronach partnerskich za pomocą specjalnego kodu umieszczonego przez ogłoszeniodawcę.

Sieci afiliacyjne i programmatic advertising

Rozprzestrzenianiem banerów zajmują się sieci afiliacyjne oraz platformy programmatic advertising. Sieci te gromadzą bazy danych witryn partnerskich oraz zarządzają procesem dystrybucji treści marketingowej do tych witryn.

Platformy programmatic advertising natomiast korzystają z algorytmów automatycznego zakupu miejsca na banery we właściwym momencie dla odpowiedniej grupy odbiorców.

Zalety i korzyści z reklamy display

Reklama display ma wiele zalet i korzyści dla ogłoszeniodawców. Oto kilka najważniejszych:

Zasięg

Dzięki temu rodzajowi reklamy można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, gdyż banery wyświetlane są na różnych stronach internetowych.

Budowanie świadomości marki

Korzystając z graficznej formy przekazu, możliwe jest budowanie rozpoznawalności marki oraz tworzenie jej pozytywnego wizerunku.

Rodzaje reklam displayowych