Kartony kurierskie to jedno z najwygodniejszych rozwiązań do pakowania przesyłek. Na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy ich zakupie?
Dlaczego warto korzystać z kartonów?
W karton można zapakować dowolny towar. Zaczynając od drobnego sprzętu elektronicznego, poprzez książki, ubrania, produkty spożywcze, a kończąc na gabarytach typu meble – wszystkie te rzeczy najwygodniej jest zapakować w to właśnie opakowanie. Oczywiście należy dobrać kartony do przesyłek kurierskich do wielkości i ciężaru danej rzeczy. Karton powinien być wykonany z tektury dobrej jakości, tak aby przesyłka dotarła nienaruszona do klienta.
Zalety kartonów do pakowania przesyłek kurierskich
Dobrej jakości kartony są:
- Lekkie – im lżejsze opakowanie, tym mniej paliwa trzeba zużyć do jego transportu;
- Ekologiczne – można je użyć ponownie, a po zużyciu – poddać recyklingowi;
- Dzięki ich kształtowi można je wygodnie ułożyć jeden na drugim, dzięki czemu można zająć całą przestrzeń wewnątrz pojazdu;
- Złożone kartony można wygodnie przechowywać;
- Składanie kartonu jest proste, dzięki czemu przygotowanie paczki do wysyłki nie zajmuje dużo czasu.
Kartony mają wiele zalet, dlatego są chętnie wybieranymi opakowaniami używanymi do wysyłki towarów.
Jakie kartony kurierskie będą odpowiednie?
Kartony muszą być solidne. Wykonane z dobrej jakości papieru, nie ulegną łatwo zniszczeniu. Karton chroni przesyłkę nie tylko przed uszkodzeniem, ale także przed brudem, kurzem czy warunkami atmosferycznymi. Dlatego kartony do przesyłek kurierskich najlepiej kupować od sprawdzonych producentów, którzy dbają o jakość sprzedawanych produktów. Oczywiście równie ważne jest, aby posiadać w swoim sklepie internetowym kilka rozmiarów kartonów kurierskich. Pakując przesyłkę, należy pamiętać, by w kartonie pozostawić trochę miejsca, w którym umieści się wypełniacze (na przykład folię bąbelkową lub papierowe ścinki). Karton kurierski powinien także łatwo się składać i zamykać, by po zaklejeniu go nie było możliwości, żeby przypadkowo się otworzył, narażając przesyłkę na uszkodzenie. Wszystkie te elementy pozwolą dostarczyć produkty do klienta w nienaruszonym stanie, a to wpłynie pozytywnie na odbiór firmy i może zachęcić do kolejnych zakupów.
Dobrze zapakowana i dostarczona przesyłka jest wizytówką każdej firmy. Nie tylko wygląda estetycznie, ale przede wszystkim chroni wysłane produkty. Dzięki temu klienci nie tylko są zadowoleni, ale też nie muszą składać reklamacji i odsyłać produktów, nie generując przy tym strat dla sklepu.